کوچک‌ترین لامپ «ال ایی دی» جهان ساخته شد
 
پنج شنبه 13 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

دانشمندان دانشگاه میامی کوچک‌ترین لامپ «ال ایی دی» جهان را با قابلیت انعطاف‌پذیری ساخته‌اند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از برنا، دانشمندان دانشگاه میامی، کوچک‌ترین لامپ «ال ای دی» (LED) جهان را که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد، تولید کرده‌اند.
بر اساس گزارش فیزورگ، لامپ‌های رشته‌ای معمولی از آن‌جایی که بیشتر انرژی مورد نیاز خود را به گرما تبدیل می‌کنند و انرژی زیادی هدر می‌دهند، چندان به صرفه نیستند به همین علت لامپ‌های «ال ای دی»، با کاهش انرژی الکتریسیته مصرفی می‌توانند جایگزین مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای باشند.

دانشمندان دانشگاه میامی اکنون با مطالعه روی لامپ‌های «ال ای دی» معمولی و با در نظر گرفتن عواملی از قبیل؛ اندازه، قابلیت انعطاف و گرمای خروجی، موفق شدند در این پروژه به مدلی دست یابند که در آن با بررسی و تحلیل مدیریت گرمای خروجی لامپ، دمای آن را کاهش دهند.


دانشمندان امیدوارند با طراحی «ال ای دی» های انعطاف‌پذیر، در آینده تحول شگرفی در ساخت صفحات نمایش «ال ای دی» انعطاف‌پذیر و لوازم پزشکی ایجاد شود.لامپ‌های «ال ای دی» از قطعه الکتریکی دیود تشکیل شده‌اند که دارای دو پایه آند و کاتد است. از مزایای این لامپ‌ها علاوه بر مصرف کمتر، می‌توان به عمر بیشتر و سرعت در خاموش و روشن شدن آن‌ها اشاره کرد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان